حامیان

با همکاری انجمن مهندسین برق و الکترونیک شاخه خوزستان ، سومین کنفرانس اصلاح و بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی روزهای دوم و سوم اسفند ماه ۱۳۹۰ در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد.

دکتر جورابیان رئیس کنفرانس، با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای برگزاری این نشست علمی تخصصی در یک سال گذشته گفت: در این مدت کمیته های سیاست گذاری، علمی، اجرایی، ارتباط با صنعت و مالی با حضور کارشناسان صنایع و استادان دانشگاه تلاش گسترده ای برای برگزاری هر چه بهتر کنفرانس انجام داده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی افزود: در مدت تعیین شده برای ارسال مقاله به کنفرانس در مجموع ۲۵۶ مقاله دریافت شد که پس از ۲ یا ۳ مرحله داوری توسط کمیته داوران ۱۰۳ مقاله پذیرفته که از این تعداد ۶۳ مقاله به صورت سخنرانی و ۴۰ مقاله در قالب پوستر ارائه خواهد شد.
وی به اهداف برگزاری این کنفرانس اشاره و توضیح داد: این کنفرانس در رابطه با انرژی الکتریکی است که با توجه به نامگذاری سال ۱۳۸۸ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف با هدف بهینه سازی مصرف برق برگزار شد و متعاقب آن شاهد برپایی دومین کنفرانس در اسفند سال ۱۳۸۹ بودیم.
مهندس محمد حسین خندان دبیر اجرایی این کنفرانس اظهار کرد: بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی در تولید و نیروگاه، سامانه های انتقال و توزیع و مدیریت مصرف و تولید انرژی الکتریکی و انرژی های نو از محورهای این کنفرانس دو روزه است.
وی شبکه های هوشمند در بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی، درایو و ماشین های الکتریکی و مبدل های استاتیکی، تجدید ساختار و بازار برق تولیدات پراکنده، همچنین مصرف انرژی الکتریکی در تجهیزات صنعتی و خانگی و ساختمان ها را از دیگر اهداف تبیین شده این کنفرانس برشمرد.
وی ادامه داد: با توجه به استقبال خوب شرکت کنندگان و ارائه دهندگان مقاله ها و کارگاه ها، انجمن مهندسین برق و الکترونیک شاخه خوزستان با همکاری دانشگاه شهیدچمران وشرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برگزاری سومین کنفرانس را برنامه ریزی کرد.
همچنین مهندس عبدالرسول زرگر معاونت برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان در گفت و گو با ستاد خبری این کنفرانس، افزود: یکی از اهداف کلان این کنفرانس دستیابی به فناوری و رسیدن به مراحل ساخت، تولید و صنعتی شدن مقالات ارائه شده در این گردهمایی علمی تخصصی است.
وی اظهار کرد: تلاش براین است که در مراحل بعدی با همکاری صنایع و دستگاه های اجرایی نتایج این مقالات تحقیقی و پژوهشی به مرحله سرمایه گذاری برسد.و یکی از اهدافی که این کنفرانس دنبال می کند استفاده از علم روز از طریق مباحث علمی است که در بخش مقالات رسیده، کارگاه های آموزشی و هم افزایی میان شرکت کنندگان به دست می آید.
مهندس زرگر از همکاری و همیاری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، صنایع استان و دانشگاه شهید چمران اهواز در برپایی مطلوب این کنفرانس قدردانی کرد.